Экзамен английский язык огэ – Устная часть ОГЭ по английскому: примеры заданий с ответами

Содержание

Устная часть ОГЭ по английскому: примеры заданий с ответами

Приветствую, мои дорогие читатели.

Я знаю, что русскоговорящих школьников безумно пугает сдача устных экзаменов. А устная часть ОГЭ по английскому языку кажется совершенно невыполнимой (не говоря уже о ЕГЭ). Но поверьте мне, правильная и своевременная подготовка — все что нужно, чтобы высший балл на тесте вам был беспечен. Поэтому сегодня нас ждет полный разбор устной части, а также примеры заданий с ответами.

Начнем?

Что это такое и что изменилось за последние годы

Устная часть тестирования на ОГЭ занимает всего 6 минут! Но за 6 минут вы должны показать все, на что способны. Вас проверят на все: на произношение и скорость речи, на способность понимать вопросы и давать быстрый и четкий ответ на них, на ваше умение вести неподготовленную речь на протяжении 2 минут.

С 2016 года структура устной части в корне изменилась. Вам придется справляться не с двумя, а с целыми тремя заданиями: нужно будет прочитать текст вслух, ответить на вопросы диалога, а также сделать монолог на основе картинки (а, возможно, и без нее в этом году!). Кажется, все совершенно отличается от того, что было всего 3-4 года назад.

Из чего состоит и как проходит

Устная часть состоит, как я уже говорила, из 3 частей, которые суммарно по времени занимают 15 минут, из которых 6 минут идут непосредственно на ответ, а остальное — на подготовку.

А вы знали, что при регулярных занятиях 2 раза в неделю с толковым репетитором, уровень вашей готовности к экзамену через 8 месяцев возрастает примерно на 20-30%??? Если вам важен высокий балл, рекомендую найти крутого репетитора в EnglishDom и быть уверенным в успехе! Не буду подробно описывать все преимущества данной школы. Почитайте о ней в моей статье или зайдите на ее сайт и сами все разузнайте!

  • Часть 1 — чтение отрывка текста.

Задание кажется несложным, правда? Особенно, если учесть, что предварительно вам дается 1,5 минуты на прочтение. А после этого — еще 2 минуты на прочтение вслух. Читать вы должны четко, понятно, с корректным произношением  звуков и  правильными интонациями. И у вас есть всего 5 шансов на ошибку. После этого — баллы снижают (то есть вы получите 1 или 0 баллов из 2 возможных!).

Давайте разберем пример (щелкните мышкой по картинке для увеличения).

 

 

В первую очередь, обратите внимание на чтение долгих и коротких звуков. Красным цветом я подчеркнула слова с долгим и коротким [i].

different,  lived,   hidden,   — здесь ударные звуки  читаются как короткие

people,  believed, needed,  — а здесь они читаются как долгие

Чувствуете разницу? Пошли дальше

Синим цветом я подчеркнула слова, в которых есть короткий и долгий [u]

room,  tools — здесь звук долгий

could,   put — здесь он короткий

Зеленым цветом я выделила слова, где можно заметить звук [a], но опять же по долготе они будут отличаться:

dark — долгий звук

hunters — короткий звук

Очень важным моментом здесь является правильное произношение межзубных звуков (слова в тексте подчеркнуты желтым), которые дети так часто любят заменять русскими [в, ф] или [c, з].

sympathetic,    they  —  язык зажали зубами и вперед!

В желтые рамки я поместила фразы на которых хочу показать различия в интонациях. В первом случае мы видим специальный вопрос — а в таких типах вопросов интонация должна быть нисходящей, другими словами, она должна падать. Послушайте

Вторая фраза — вводная конструкция, которую, во-первых, необходимо отделить от остальной части предложения паузой, а во-вторых, прочитать с восходящей интонацией. Послушайте.

Надеюсь, вы услышали разницу! Соблюдайте основные правила чтения английских букв в словах , дорогие мои,  и оценивающие ваш ответ с большим удовольствием поставят вам высший балл!

 

  • Часть 2 — ответы на вопросы.

Задание этой части  — диалог, где вам придется ответить на 6 вопросов. Эта часть теста создана для того, чтобы проверить, насколько быстро, правильно и грамотно студент может использовать иностранную речь.

За каждый ответ на вопрос вы можете получить по 1 баллу. Если же вы отвечаете слишком коротко там, где требуются раскрытые ответы, или делаете много ошибок — вы не получаете свой балл за ответ.

Что я могу вам посоветовать — так это выучить парочку клише для тех ответов, где потребуется выразить свое мнение или дать совет. Например:

In my opinion… — По моему мнению…

From my point of view… — C моей точки зрения

I reckon…  — Я считаю …

I advise… — Я советую…

Youd better do… — Вам лучше сделать…

You should do.…  Вам стоит делать…

Кроме этого, важно — отвечать четко, не уходя в дебри и соблюдать грамматические правила!

Итак, пример задания в формате вопрос-ответ:

How old are you?

—   I’m 15 years old.

What’s your hobby and why are you interested in it?

 — My hobby is swimming. I’m interested in it because I adore swimming — it makes me cheerful and confident.

How much time a week do you spend on your hobby?

 —  As a rule, I spend on it about 4 hours a week.

What hobbies are the most popular with teenagers nowadays?

 — From my point of view the most popular hobbies with teenagers now are computer games and some extreme sports like snowboarding.

Why do you think people take up hobbies?

 — In my opinion people take up hobbies in order to find new friends, to get some new skills and just to feel happier.

What would you advise a person who wants to start a hobby?

You should find a hobby which will give you pleasure. If I were you I would go to the nearest sports club and find out what they offer…

 

  • Часть 3 — монолог на основе картинки.

На подготовку этого задания вам дадут 1,5 минуты, а на выполнение — 2 минуты. Перед глазами у вас будет картинка (но она нужна лишь для опоры, а не для описания!), и вопросы, на которые требуется дать ответ. Это задание сложное, скажу честно, но и оценивается оно в целых 7 баллов.

Примечание: в 2018 году картинку планируется убрать и оставить только вопросы.

Давайте посмотрим пример:

 

 

 

 

 

 

-Why people like travelling.

-What way of travelling you prefer and why.

-Whether you prefer to be a package tourist or to be a backpacking traveler. Why.

Мой ответ был бы следующим:

«And now I am going to talk about travelling.

People may travel for different reasons. For one group of people it may be the chance  to spend their vacation at a completely different place from the one they are used to. For others it may be the way of living — their lifestyle.

Personally I prefer sight-seeing type of travelling. As I am keen on history I cannot stand the idea of not visiting all the historical places in Europe or Asia. What is more, I prefer travelling by bus as it allows me to spend a lot of time on the road and think about everything I need. Besides, it is much cheaper than travelling by plane.

According to this I may conclude that I am an absolutely backpacking traveler. The idea that you can spend one day in one city and move to another part of the country the following day appeals to me very much.

In the end I would like to say, that travelling broadens our minds and gives us an amazing experience we will never forget. Besides, you will be left with unforgettable  memories. What can be better?»

Как готовиться

Подготовка к устному экзамену — дело сложное. Но вот найти тренажер по нему будет не так уж сложно. Могу посоветовать вам следующих помощников:

  • «Английский язык. ОГЭ. Устная часть». Автор — Радислав Мильруд.
  • «ОГЭ-2016. Английский язык». Автор — Ю.А. Веселова.
  • Книги издательства MacMillan, посвященные этому экзамену.

 

В последнее время большинство пособий и учебников для себя и своих учеников я приобретаю онлайн. Там всегда можно купить выгодно и получить быстро. Полюбившиеся мне магазины:

 

 

 

 

 

 

 

Тренировочные задания в этих учебниках подобраны специально под уровень, а их количества вам хватит для практики. Что еще важно — так это то, что купить их можно в любом книжном магазине (в том числе и интернет-магазинах).

Еще легче и, на мой взгляд, интереснее — использовать онлайн тренажер ОГЭ (ГИА) от LinguaLeo. Там же можно найти и другие крутые курсы по английскому языку, которые я рекомендую всем желающим!

Не забывайте, мои хорошие, что я постоянно делюсь новыми советами, как улучшить свой английский и как лучше подготовиться к экзамену. Подписывайтесь на рассылку моего блога и первыми получайте информацию, как преуспеть на тесте. А если у вас возникли вопросы, смело задавайте их в комментариях!

А пока я прощаюсь.

До новых встреч.

lizasenglish.ru

ОГЭ по английскому, пробный тест 3 – АНГЛИЙСКИЙ в полном порядке

Предлагаем пройти еще один тест (тест 3), чтобы оценить свой уровень английского языка и понять, сможете те ли вы сдать огэ по английскому языку.

АУДИРОВАНИЕ

TASK 1

Вы услышите четыре коротких диалога (А, В, С, D). Определите, где происходит каждый из этих диалогов. Используйте каждое место действия из списка 1-5 только один раз. В задании есть одно лишнее место действия.

Play Аудирование, задание 1


1. In the library
2. In a classroom
3. At the hotel
4. In a shopping centre
5. At the airport

ОТВЕТ

A – 5
B – 3
C – 1
D – 4

Dialogue A
A: Oh, it’s so nice to see you! How was the flight?
B: Fine, but it was a long one.
A: I bet it was. The flight from Australia can’t have been short. And you arrived almost an hour later than was scheduled.
B: Yeah. It was because of the delay in Hong Kong. The weather was awful…
A: I see. But it’s all over and you’re here at last. Let me help you with your luggage.
B: Thanks.

Dialogue В
A: Excuse me, can I have the key to room 209?
B: Yes, here it is.
A: And one more thing.
B: Yes?
А: I’m checking out tomorrow at noon. Can I leave my suitcase in the luggage room till 5 or 6 pm?
B: Yes, you can, no problem.

Dialogue С
A: I’m sorry, but food and drinks are not allowed in the reading room.
B: Sorry, I just wanted to have a sandwich… but I’m already putting it back into my bag. By the way, where can I find something on the history of aviation? I’m writing a report on it.
A: The books on that topic are displayed over there, next to the exit table. But if you need something specific, I would advise you to use our electronic catalogue. It’s there, in the corner of the room.
B: Yes, I will. Thank you.

Dialogue D
A: Excuse me, I’m looking for a Sports Goods shop…
B: Oh, there’s one on this floor — it sells sportswear of all kinds, and’ the other one is on the ground floor — it offers different sports equipment, sleeping bags, tents and so on.
A: Thank you. I need a good sports bag.
B: To the ground floor then. You can’t miss it — it’s next to the cafeteria and there is a large poster advertising sports gear.

TASK 2

Вы услышите пять высказываний (A, B, C, D, E). Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего и утверждениями, данными в списке 1-6. Используйте каждое утверждение из списка 1-6 только один раз. В задании есть одно лишнее утверждение.

Play Аудирование, задание 2


1. The speaker describes his / her dream job.
2. The speaker explains what jobs are most popular with students.
3. The speaker talks about difficulties in making a career choice.
4. The speaker talks about his / her personal work experience.
5. The speaker believes that teenagers should earn their pocket money themselves.
6. The speaker explains how to find a job for summer.

ОТВЕТ

A – 3
B – 1
C – 6
D – 5
E – 4

Speaker A
When I was a small child, I felt irritated when adults asked me about what I wanted to become in the future. They are still asking. It’s irritating, probably because I don’t know the answer. I have no idea what job is right for me and I’m afraid of making the wrong choice. Dad says that I should do different summer or part-time jobs in order to understand what I want. And what if I don’t understand it then? I don’t mind working in the summer but I don’t know what temporary job to apply for.

Speaker В
I’ve always known what I want to do as a career. No, I’m not making ambitious plans about becoming an ingenious scientist, or an astronaut, or a famous actor. I want to work with small children as there’s nothing better than helping the curious explore the world. Working in an infant school would be very rewarding. It wouldn’t actually be a job for me — it would be a privilege because I’d be enjoying every minute of it. If you say it would be difficult — yes, it would be, but it would never get boring.

Speaker С
Lots of teenagers want to get a summer job but not everyone gets one. The most common mistake is that they start looking for a job when the holidays are in full swing. The job search takes time and you should start it months before the holidays. First, make up a list of jobs you would like to do, then find out about the requirements and contact the employers. If you suit each other, leave your information and discuss the date when you are ready to start.

Speaker D
There are usually lots of opportunities for young people to earn money for things like snacks and drinks, outings and accessories. There are always plenty of vacancies for seasonal workers, waiters, couriers, cleaners etc. Being a full-time student is not an excuse to avoid getting a job. I really don’t think that teenagers can understand the value of money and appreciate their families’ care and support until they start working themselves.

Speaker E
I think that doing temporary and part-time jobs does young people lots of good. I had my first summer job at the age of fifteen. I worked as a pizza seller in a fast-food cafe for two months. I still remember how difficult it was — there were always lots of people, it was hot and my legs and arms hurt. Since then I’ve worked as a courier, as a seasonal worker (picking apples and cherries) and as a landscape worker.

TASK 3

Вы услышите беседу двух одноклассников. В заданиях 1-6 обведите цифру 1, 2 или 3, соответствующую выбранному Вами варианту ответа.

Play Аудирование, задание 3


1. Zach didn’t sleep at night because he

1) felt unwell.
2) wrote a project paper.
3) played a computer game.

2. Sally says that

1) she walks to school.
2) she gets to school by bus.
3) her mother drives her to school.

3. According to Sally, her mother

1) works for a financial company.
2) works as a university teacher.
3) stays at home.

4. Sally says that the most difficult subject for her

1) Maths.
2) French.
3) History.

5. Sally plays

1) the guitar.
2) the drums.
3) the piano.

6. As for music styles, Sally prefers

1) jazz.
2) rock.
3) pop.

ОТВЕТ

1 – 3
2 – 2
3 – 3
4 – 1
5 – 2
6 – 3

Sally: Are you OK, Zach? Hey, Zach!

Zach: Oh, it’s you, Sally. I was daydreaming.

Sally: You were sleeping, not daydreaming! Did you play computer games all night again?

Zach: Yes, how did you guess?

Sally: That’s easy. Your eyes are red, your reactions are slow, and you look sleepy! And your homework isn’t done.

Zach: OK, you’re right. Just a new game. I couldn’t quit before I reached the fifth level. You wouldn’t understand as you don’t care about computers.

Sally: Why, I do, but I’m not a geek. I have more important things to do than play games for hours.

Zach: Really? And what are you busy with all day long?

Sally: Well, I start with walking my dog. At 8 o’clock sharp I have to be at the picking up point for the school bus. Mum used to drive me to school, but now she’s very busy with my little brother, so I have to go by bus.

Zach: I see. Babies are always trouble.

Sally: No, not at all! He’s a little darling and I love him! Twice a week, when I don’t take my music lessons, I babysit for my mum so that she can read the economic news . She’s got a university degree and worked for a financial firm but she had to quit it because of my brother’s poor health. She’s planning to go back to her career and has to be well informed about everything.

Zach: Yeah, that’s important to stay in the profession. And it’s nice of you to help her so much. But how do you manage to do your own lessons then?

Sally: The main thing is not to put off the assignments till the very last moment.

Zach: I always put them off…

Sally: And it’s important to start with the most difficult subjects — I always do Maths first. Languages and other humanities are easier so French goes the last.

Zach: I see. I find Maths the most difficult, too. And I’m really impressed with your ability to plan your day and stick to the plan. I never do anything on time… I even had to give up my guitar lessons… Do you play an instrument?

Sally: The drums. Mum wanted me to choose the piano, but I think drums are cooler.

Zach: They certainly are. There’re lots of people who play the piano but very few drummers. By the way, my friends are looking for a drummer for their band. Are you interested?

Sally: Well…, yes. What sort of music do they play?

Zach: Pop.

Sally: I see. I prefer pop music too. We learn about other music styles in music classes, like jazz, rock and classical, but you can’t dance to them.

Zach: True. I can introduce you to the guys. You’ll really need my recommendation as no girl’s ever played with them. It’s always been an all-boy pop band.

Sally: It won’t be any more.

Zach: We’ll see.

ЧТЕНИЕ

TASK 1

Прочитайте тексты и установите соответствие между текстами A-G и заголовками 1-8. Запишите свои ответы в таблицу. Используйте каждую цифру только один раз. В задании есть один лишний заголовок.

1. My accommodation in Rome
2. New friends
3. Getting the job
4. The working day
5. Plans for next summer
6. Language experience
7. The top tourist attraction
8. General impressions of the country

A) I’ve just returned from Italy, and it was the most beautiful working holiday anyone could dream of. Yes, I saw the Colosseum with my own eyes! It was built in the first century AD — the amphitheatre could house as many as 50,000 people. It’s difficult to imagine the gladiators fighting there and the public watching the cruel show. There were also fights with lions. Fortunately, there are no lions in the Colosseum now — only cats. And there are a lot of them!

B) The Colosseum was the first thing I wanted to see in Rome, but not the only one that impressed me. I used my camera a lot — Italy is a country with a great cultural heritage. Apart from the views, Italy is a country of delicious food — I’ve never eaten such gorgeous pizzas! I’d have certainly put on some weight if I hadn’t had to walk such a lot — we were saving on transport because Italy is an expensive country.

C) It took us thirty-five minutes every morning to get from the hostel where we were staying to the pizzeria we were working. Our room was very small, it had a poor view, just the house opposite, but that wasn’t a problem — we didn’t spend much time there anyway. We had only the basics in our room — two beds, hangers for clothes, a little table and one chair. There was a laundry downstairs and a shared kitchen to prepare meals.

D) As for the kitchen, we didn’t use it much — we ate at work! Our working day started at 9 am and lasted till 9 pm. We had a long siesta (a break between two and five in the afternoon) which we used for sightseeing in spite of the heat. And in the evening there were usually lots of customers and we had to be quick and attentive so as not to confuse their orders. We felt absolutely exhausted when we came home.

E) Anyway we felt privileged to have got the job. It was Anna, my best friend, who suggested working holidays in Italy. She found the vacancies and sent our CVs to the manager. At first I didn’t know what to say as I wasn’t sure I wanted to work in summer. But on the other hand, the idea of earning my own money and seeing Italy was very attractive.

F) I’m glad I agreed to Anna’s suggestion — we enjoyed living in a new country and meeting new people. Italians are very sociable and easy-going. Our fellow workers showed us lots of interesting places and it was fun to explore the country together. Anna and I really hope that they’ll come to Britain one day and we’ll be able to show them our country too. We are going to keep in touch.

G) We didn’t know Italian when we went there. Some people in the pizzeria spoke English and they helped us a lot. Two weeks later we were able to understand what the customers were asking us about and we spoke basic Italian to them. Italian is beautiful — I like how it sounds and it’s not at all difficult. We plan to go on learning it in case we want to work in the pizzeria again.

ОТВЕТ

A – 7
B – 8
C – 1
D – 4
E – 3
F – 2
G – 6

TASK 2

Прочитайте текст. Определите, какие из приведённых утверждений 1-8 соответствуют содержанию текста (True), какие не соответствуют (False) и о чём в тексте не сказано, то есть на основании текста нельзя дать ни положительного, ни отрицательного ответа (Not stated).

The Dolphins Team

The Dolphins is a relatively new beach service that has been in operation for three years so far, and we are growing fast. The tourist business in the region is booming. More and more people are coming to the Southern Beach every year and our services are in great demand.
We provide a variety of services to the beachgoers. We lend them beach equipment like parasols and beach chairs, we arrange boat tours, snorkelling and diving expeditions. However, first, and foremost, The Dolphins help swimmers who are in danger. We’ve got a highly professional rescue team. Last year we were awarded first prize in the national lifeguard competition in which the best teams of the country took part. Being a lifeguard is a job, not entertainment as some people may think. Anyone who wants to join us has to remember that the duty of a lifeguard is not only to be on watch and save careless holidaymakers but to prevent any dangerous situation for them.
Not only excellent physical condition but strong personal skills are necessary as beachgoers are not always very cooperative. Everyone knows that lifeguards fly flags of different colours: the green one indicates that the sea is calm and there’s no danger for swimmers; the yellow flag means that the weather conditions are not very good — swimmers should be very careful and not go too deep. The red flag indicates that the situation is potentially dangerous and swimming is prohibited. It doesn’t necessarily mean a storm, it could be a strong current, water pollution, the danger of marine animals attacking or something else. Unfortunately, some people ignore it and go into the water anyway. The beach patrol are not the police — we can’t arrest people for disobedience. All we can do is educate people and get them to behave in a civilized way.
This is actually the main reason why we decided to set up our Summer Lifeguard School — we want to make the beach a safer and more civilized place. The school is for children from ten to seventeen who want to spend summer on the beach and learn some lifeguard skills. Anyone who meets the age requirement is admitted. Our instructors will teach them the basic skills of water safety and basic emergency procedures, the language of semaphore (that is how to use flags to transmit a message), how to avoid sunstroke and how to swim in the waves of the sea. Our open-air classes will be useful to everyone. Reckless divers and swimmers will understand that no one, no matter how sporty they are, can be absolutely free of risk in the sea. Those who are afraid to step into the water will learn to control their fear and will learn to swim (under the very close supervision of our instructors).
On completing the summer course, the children will be awarded our Summer Lifeguard School Certificate and we hope some of them will join The Dolphins in the future. To do so, they will have to wait until they turn 18 and gain the Professional Lifeguard Certificate.

1. The Southern Beach offers tourists lots of different services.
1) True
2) False
3) Not stated

2. The Dolphins main responsibility is to save drowning swimmers.
1) True
2) False
3) Not stated

3. The Dolphins rescue team is the only professional team in the country.
1) True
2) False
3) Not stated

4. Due to the weather conditions The Dolphins have to fly a red flag very often.
1) True
2) False
3) Not stated

5. The Dolphins perform the function of the police patrol on the beach.
1) True
2) False
3) Not stated

6. Children who are afraid of swimming can join Summer Lifeguard School, too.
1) True
2) False
3) Not stated

7. On completing the course, the children take an end-of-course exam.
1) True
2) False
3) Not stated

8. Children who complete the Summer Lifeguard School can work as lifeguards.
1) True
2) False
3) Not stated

ОТВЕТ

1 – True
2 – True
3 – False
4 – Not stated
5 – False
6 – True
7 – Not stated
8 – False

ЛЕКСИКА-ГРАММАТИКА

TASK 1

Преобразуйте слова таким образом, чтобы они грамматически и по смыслу подходили к контексту.

Time was running out. The game was exciting and dynamic but the score was still 0-0. Jim couldn’t take his eyes off the TV and __(NOT HEAR)__ when his father came into the room.

“Who __(PLAY)__ ?” he asked.
“The Spanish Club and the Portuguese,” Jim __(KNOW)__ that his dad was not a fan and didn’t go into details.
“Who are you supporting?”
“The Spanish. If the team __(MANAGE)__ to win this game, it’ll get to the final.”
“They will. The final score will be 2-1 to the Spanish Club.”

Jim turned to his dad: “How do you know?”
“It’s not me. A colleague of __(I)__ has predicted the results of ten matches.

No mistake yet. Today’s the __(TEN)__ game.”
Jim looked at his father again. “Sounds a bit crazy. But if I were able to predict the results of the game…”
“If you were able to predict it, it __(NOT BE)__ interesting to watch football at all.

Are you hungry by the way? I __(ORDER)__ some pizza. Will you join me?”
“Yes, sure,” Jim turned to his father. “But I still __(NOT CAN)__ understand…” And at that very moment the Spanish forward scored the first goal.

ОТВЕТ

did not hear
is playing
knew
manage
mine
tenth
would not be
have ordered
cannot

TASK 2

Преобразуйте слова таким образом, чтобы они грамматически и по смыслу подходили к контексту.

Lana switched off the TV. So many channels and nothing interesting on! There were several talk shows on __(DIFFER)__ channels but she liked none of them.

The talk on __(ENVIRONMENT)__ problems was boring,
and she wasn’t in the mood to listen to a __(POLITICS)__ talking about the government’s social programme.
She didn’t like the film on the next channel either. The plot seemed to be weak and confusing and even the __(FAME)__ actors were not able to save it.

The women’s figure skating __(CHAMPION)__ held Lana’s attention for a few minutes.
However, it didn’t last long — she wasn’t a fan and it made her feel __(BORE)__ too. She was glad to hear the phone ringing and hurried to answer it.

ОТВЕТ

different
environmental
politician
famous
championship
bored

tonail.com

Пробный ОГЭ по английскому языку 2017 с ответами и аудированием

ОГЭ Задания по аудированию

Сейчас вы будете выполнять задания по аудированию. Каждый текст прозвучит два раза. После первого и второго прослушивания у вас будет время для выполнения и проверки заданий. Все паузы включены в аудиозапись. Остановка и повторное воспроизведение аудио записи во время экзамена не предусмотрена.

Задание 1

Вы два раза услышите четыре коротких диалога, обозначенных буквами А, В, С, D.
Установите соответствие между диалогами и местами, где они происходят: к каждому диалогу подберите соответствующее место действия, обозначенное цифрами. Используйте каждое место действия из списка 1-5 только один раз. В задании есть одно лишнее место действия.

1. In a classroom
2. In a library
3. In a street
4. In a friend’s house
5. At home

Не упустите возможность получить 70 баллов на экзамене!

Запишитесь прямо сейчас на бесплатный первый урок!

Записаться сейчас

Задание 2

Вы два раза услышите пять высказываний, обозначенных буквами А, В, С, D, Е.
Установите соответствие между высказываниями и утверждениями из списка: к каждому высказыванию подберите соответствующее утверждение, обозначенное цифрами. Используйте каждое утверждение из списка 1-6 только один раз. В задании есть одно лишнее утверждение.

1. The speaker is proud of his/her school uniforms.
2. The speaker is for rules explaining what clothes students are allowed to wear to school.
3. The speaker thinks that students can wear jeans and T-shirts to school.
4. The speaker felt uncomfortable because she/he had chosen the wrong clothes to wear to school.
5. The speaker thinks that only primary school students should wear uniforms.
6. The speaker thinks that uniforms look bad on students.

Задание 3 — 8

Вы услышите разговор двух подростков. В поле ответа запишите одну цифру, которая соответствует номеру правильного ответа. Вы услышите запись дважды.

Начните свою подготовку к ОГЭ по английскому с лучшими преподавателями

Первое занятие бесплатно!

Записаться онлайн

© LanDischool.com

Материалы подготовлены методистами школы LanDi school

Вам также будет интересно

landischool.com

ОГЭ по английскому языку | чтение тест с ответами

While scrawling graffiti is seen as a crime in the UK, yet in the US it has become a recognized art form.
Just a few weeks ago eight graffiti gang members were convicted of causing £5,000 worth of damage on the London Underground. They are among more than 70 hard-core graffiti artists thought to be operating in London today. Most are aged under 20.

Graffiti artists, or ‘graffers’, operate in many British towns. They often work at night, covering walls, trains and railway stations with brightly painted murals or scrawls in spray paint and marker pen.

Some people regard graffiti as a form of vandalism and a menace. London Underground says that railusers find it ugly and offensive. It spends £2m a year dealing with graffiti, and has even introduced trains with graffiti-resistant paint. “We don’t think it’s artistic or creative – it’s vandalism. It’s a huge nuisance to our customers, and it’s ugly and offensive,” says Serena Holley, a spokeswoman for the London Underground. “It creates a sense of anarchy and chaos,” says Richard Mandel, a barrister who prosecuted the graffiti gang. “Passengers feel as if the whole rail system is out of control.”

British Transport Police has a graffiti unit designed to catch graffers in the act. It spent five months tracking down the recently prosecuted gang.

Graffiti art can also be a dangerous pastime. The London Underground says that some teenagers have died in accidents during nocturnal graffiti ‘raids’.

However, others say that graffiti at its best is an art form. Art galleries in London and New York have exhibited work by increasingly famous graffiti artists. “Of course graffiti is art.

There’s no question about that,” says David Grob, director of the Grob Gallery in London. Even some of those who think graffiti is wrong admit that graffers are talented. “It’s just that their artistic talent is channeled in the wrong direction,” says Barry Kogan, a barrister who represented Declan Rooney, one of the gang members.

There is a difference between ‘good graffiti’ and vandalism, says Dean Colman, a 24-year-old graffiti artist. “I’d never spray private property, like someone’s house. Some graffiti are disgusting. There’s a big difference between that and graffiti which can brighten up grey walls.”

Dean makes a living as a graffiti artist. His days of illegal spraying are behind him, he says. He has worked on a television programme about graffiti, designed a series of government posters, and decorated nightclubs. He has exhibited his work at Battersea Arts Centre in London, and he has taught graffiti-spraying in youth clubs.

Dean sees himself as an artist, and thinks that graffiti art does not get due recognition. “There’s no graffiti art in the Tate Gallery and there should be,” he says. “Graffiti is a valid as any other art form.”

landischool.com

Английский язык. Подготовка к ЕГЭ и ОГЭ самостоятельно

Раздел сайта «Английский язык. Подготовка к ЕГЭ и ОГЭ» посвящен подготовке к экзаменам по английскому языку, в частности к ЕГЭ и ОГЭ. Пользуясь нашими материалами вы сможете подготовиться к экзамену самостоятельно. Удачи!

* * *

Содержание:

I. Словообразование.
II. Английские слова по темам.
III. Английский язык. ЕГЭ. Устная часть.
IV. Английский язык. ОГЭ. Устная часть.
V. Английский язык. ЕГЭ&ОГЭ. Личное письмо и эссе.

Как известно, экзамены в формате ОГЭ и ЕГЭ проверяют у старшеклассников 4 вида речевой деятельности:

  1. Чтение
  2. Аудирование
  3. Письмо
  4. Говорение

Задания каждого вида деятельности делится на уровни сложности, которые выявляют соответственно:

  1. активный и пассивный словарный запас учащегося
  2. знание грамматических категорий и использование их на практике.

Экзамен по английскому языку в 9 классе (ОГЭ) соответствует уровню B1 (Intermediate), экзамен по английскому языку в 11 классе (ЕГЭ) — уровню B2 (Upper-Intermediate), хотя иногда там встречаются задания из повышенных уровней.

Ниже вы найдете материалы для подготовки к ЕГЭ и ОГЭ по английскому языку по следующим разделам:

Материалы для подготовки к ЕГЭ и ОГЭ по английскому языку

I. Раздел «Cловообразование»

Раздел «Словообразование» является одним из важнейших элементов любого языка и недаром. Понимая как от «работают» суффиксы и префиксы можно расширить свой словарный запас, как минимум в 4 раза. В этом разделе вы найдете большое количество упражнений для отработки суффиксов и префиксов разных частей речи.

* * *

II. Раздел «Английские слова по темам»

В данном разделе вы найдете список выражений на английском по экзаменационным темам, которые помогут вам сделать мини-сообщение и ответить на вопросы. Эти выражения также хорошо подойдут для эссе или личного письма, так как уже содержат в себе продвинутую лексику и грамматические конструкции, дающие дополнительные баллы на экзамене.

* * *

III. Раздел «ЕГЭ. Устная часть.»

Раздел ниже для тех, кто хочет отработать устный формат экзамена по английскому языку, а именно научиться описывать и сравнивать картинки.  В прилагаемой презентации вы найдете задания устной части и критерии оценивания вашего ответа.

* * *

IV. Раздел «ЕГЭ. Устная часть.»

Из этого раздела вы узнаете, какие изменения произошли в формате экзамена по английскому языку в 9 классе в 2016 году. Определенно устная часть стала легче и к ней можно подготовиться, следуя рекомендациям ниже.

* * *

V.Раздел «Личное письмо и эссе»

Последний раздел посвящен письменной части экзамена по английскому языку. Вы узнаете, как написать личное письмо и эссе так, чтобы получить максимальное количество баллов.

* * *

Также вы найдете дополнительные материалы для подготовки к экзаменам по английскому языку в разделе: «Дополнительная практика языка.» Всем успехов!

This entry was posted in Английский язык. Подготовка к ЕГЭ, ОГЭ.

englishinn.ru

Лексика для подготовки к ОГЭ / ЕГЭ Archives

В этой статье вы найдете список тем по английскому языку в 9 классе для подготовки к ОГЭ.  Как известно, устный экзамен по английскому языку в 9 классе до 2016 года состоял из двух частей: монолога и диалога. В 2016 году в устной части экзамена ОГЭ произошли изменения, который затронули сам формат экзамена, который теперь, так же как и ЕГЭ сдается в компьютеризированной форме. Ознакомиться подробнее вы сможете, прочитав статью «ОГЭ по английскому языку в 9 классе (изменения)»

Читать статью

Posted in Лексика для подготовки к ОГЭ / ЕГЭ

|

Как готовиться к ЕГЭ по английскому языку

Вот прошли новогодние праздники и всем, кто учится в 9 и 11 классах, уже пора задуматься о предстоящих экзаменах. Самое время начать готовиться к ним сейчас. Первое, что нужно сделать — это повторить изученную лексику, то есть пройденные темы по английскому языку.

Итак, основная задача на ближайшие полгода весь словарный запас, который пассивно лежит в голове, превратить из пассивного в активный.

Пассивный словарный запас – слова, которые вы понимаете, читая тексты и слушая аудиозаписи.
Активный словарный запас – слова, которые вы умеете употреблять в устной и письменной речи.

Читать статью

Posted in ЕГЭ по английскому языку (устная часть), Лексика для подготовки к ОГЭ / ЕГЭ

|

Topic “My School” (9, 11  класс)

First of all, I’d like to say some words about my school. I have been a student of school № … for 11 years. It is a secondary comprehensive school, which is within a walking distance from my place.  The five-storey school building is quite ordinary with a stadium behind it. It is surrounded by trees.

Читать статью

Posted in Лексика для подготовки к ОГЭ / ЕГЭ

|

Tagged School

|

Тема «School» (topic «School») входит в список обязательных тем для подготовки к экзамену по английскому языку в формате ОГЭ, ЕГЭ. Слова ниже помогут вам составить свое собственное монологическое высказывание на английском языке по данной теме. Пример возможного сообщения по теме «School» вы найдете ниже, но не спешите заглядывать в него. Заучивать топик нельзя!

Читать статью

Posted in Лексика для подготовки к ОГЭ / ЕГЭ

|

Тема «Спорт» в рамках подготовки к экзаменам по английскому языку за курс средней (старшей школы) довольно объемная и традиционно делится на следующие пункты:

  1. Традиционные виды спорта в Великобритании и в России.
  2. Спорт и здоровье (аргументы).
  3. Участвовать или смотреть (аргументы).
  4. Спорт в твоей жизни.

Чуть позже мы рассмотрим, каждый пункт этого плана, а в этой статье вы найдете список выражений на английском языке по теме «Sports», которые содержат «хорошую» лексику и «продвинутые» грамматические конструкции. Постарайтесь использовать их в своем устном высказывании, эссе или личном письме, чтобы получить максимальный балл на экзамене по английскому языку.

Читать статью

Posted in Лексика для подготовки к ОГЭ / ЕГЭ

|

Тема «Путешествия» (topic «Travelling»)  — одна из тем, которая часто встречается на экзаменах по английскому языку. Воспользуйтесь словами и выражениями из списка и составьте свое небольшое тематическое высказывание. Не забудьте показать свои лингвострановедческие знания и расскажите о тех странах, в которых вы побывали.

Читать статью

Posted in Travels, Лексика для подготовки к ОГЭ / ЕГЭ

|

Список продвинутых слов по теме «Изучение иностранных языков» для составления небольшого монолога для ответа на устном экзамене, например ОГЭ. Также используйте вопросы для активизации лексики.

Читать статью

Posted in Learning Languages, Лексика для подготовки к ОГЭ / ЕГЭ

|

Тема (topic) «Russia» входит в список тем по английскому языку для подготовки к экзамену. К тому же знание этой темы особенно важно еще и потому, что дает вам дополнительные баллы за владение социокультурной информацией. Список слов ниже является ключевым для составления своего небольшого монолога. Чтобы восполнить свои знания по соответствующим темам, прочитайте рекомендованные тексты по теме «Россия».

Читать статью

Posted in Лексика для подготовки к ОГЭ / ЕГЭ

|

Одна из наиболее сложных и часто встречающихся тем на экзаменах ОГЭ и ЕГЭ — это тема «Проблемы экологии». Действительно, данная тема является одной из самых актуальных в настоящее время. Список слов ниже поможет вам быстро подготовиться к экзамену. Используйте их, чтобы составить свой небольшой монолог. Также неплохо было бы ознакомиться с темами «Географическое положение и природа России» (The Geographical position of Russia, its nature and climate) и «Географическое положение и природа Великобритании» (The Geographical Position of Great Britain, its nature and climate)

Читать статью

Posted in Лексика для подготовки к ОГЭ / ЕГЭ

|

There are many problems that young people have to face when they stop being children. At this age all feelings and emotions are very strong and all the problems seem very important.

Remember that there are synonyms for the word

teenagers = young people = the young = the youngsters

parents = adults = grown-ups

Читать статью

Posted in Лексика для подготовки к ОГЭ / ЕГЭ

|

englishinn.ru

Устный экзамен по английскому языку (ОГЭ, ЕГЭ и др.). Как получить максимальный балл

На устное высказывание, которое на таких экзаменах как ОГЭ, ЕГЭ, TOEFL проводится в компьютеризированной форме, отводится ограниченное время — 2-3 минуты. За это время нужно успеть показать свое знание разнообразной лексики и продвинутых грамматических конструкций, к тому же ваша речь должна быть логичной и звучать естественно. Как это сделать и получить максимальный балл на экзамене, я постараюсь объяснить в этой статье.

Полезные слова и выражения для устной части на экзамене по английскому языку

1.Фразы, которые помогут вам собраться с мыслями, если у вас нет готового ответа на вопрос:

На устном экзамене время ограничено  — всего 2-3 минуты и долго тянуть его нельзя. Но молчать еще хуже, поэтому вы можете воспользоваться следующими словами и фразами.

  • Well,… — Ну,…
  • You know,… — Знаете ли, …
  • Actually,… — Вообще-то,…
  • You see…, — Понимаете ли, …
  • In fact,… — Фактически, …
  • Let me think. — Дайте подумать.
  • Honestly, … — Честно, …
  • The thing is … — Дело в том, что…
  • It is sort of… — Это вроде…
  • It is difficult to say … — Трудно сказать …
  • That’s a very difficult/ interesting question. — Это очень трудный/ интересный вопрос.
  • I am not quite sure but I believe… — Я не совсем уверен, но полагаю …
  • I don’t know much about it but I believe… — Я знаю об этом немного, но полагаю…
  • What I mean is …-  То, что я имею в виду…
  • As far as I know … — Насколько я знаю….
  • It goes without saying … — Само собой разумеется…
  • To tell the truth,… — Честно говоря…

* * *

2. Тематическое монологическое высказывание или монолог должно быть структурировано и логично.

Ваше высказывание должно состоять из трех частей: введение в тему, основная часть и заключение.

A. Введение в тему. Well, I would like to give my opinion on ….

B. Основная часть, в которой нужно последовательно раскрыть все пункты плана, используя вводные выражения и слова- связки разных видов и т.п. Вот только некоторые из них.

  • To begin with, I would like to say that…
  • What I want to talk first is…
  • Well, let me start with …
  • First, I want to say that…
  • Another thing is… (можно использовать в устном сообщении)

C. Сделать вывод, выразив свое отношение к данному вопросу: Personally I think that … 

Далее I have come to the end of my talk. / That’s all I wanted to say. Thank you for listening.

* * *

3. Используйте самые сложные слова, какие только помните.

Если вы  забыли слово, не волнуйтесь! Замените это слово другим с близким или более общим значением, например, pork (свинина) -> meat (мясо) или используйте определение, например educational programmes (познавательные передачи) — programmes that give people useful knowledge.

4. Грамматические конструкции продвинутого уровня должны обязательно прозвучать в вашем сообщении. Например, вы можете использовать такие важные английские конструкции как: сложное дополнение (1), сложное подлежащее (2), пассивный залог (3), сослагательное наклонение с I wish (4):

  1. Complex Object: My teachers always wanted me to do my best.
  2. Complex Subject: The 9th of May is considered to be the greatest Russian National Holiday.
  3. Passive Voice: I was allowed to go out late at night.
  4. Second Conditional: I wish I had more free time.

* * *

Данные выражения могут использоваться во всех видах высказываний по английскому языку, а именно в устной речи при сдаче всех видов экзаменов, начиная от ОГЭ (задание 2 — ответы на вопросы, задание 3 — тематическое монологическое высказывание), включая ЕГЭ (задание 2 — описание фотографии по картинке) и заканчивая TOEFL (устная часть).

This entry was posted in ЕГЭ по английскому языку (устная часть), ОГЭ (устная часть).

englishinn.ru

Отправить ответ

avatar
  Подписаться  
Уведомление о